صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 

تعداد بازديد: 3971                                               
تيم توليدمحتوا چطور به هدف نزديك مي‌شود يك سناريوي تمام‌عيار براي يك استارت‌آپ
دانستني منبع
تيم توليدمحتوا چطور به هدف نزديك مي‌شود يك سناريوي تمام‌عيار براي يك استارت‌آپ عنوان
آيدا آزاد نويسنده
1396/01/19 تاريخ

تيم توليدمحتوا نياز به زمينه‌اي براي بروز خلاقيت دارد. استراتژي ويژه‌اي كه آنها را در مسير اصلي نگه دارد و فرصت دور شدن را به آنها ندهد. ...

خلاصه
هفته نامه شنبه مگ مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان


تيم توليدمحتوا نياز به زمينه‌اي براي بروز خلاقيت دارد. استراتژي ويژه‌اي كه آنها را در مسير اصلي نگه دارد و فرصت دور شدن را به آنها ندهد. دقيقا تركيبي شبيه به يك فيلم‌سينمايي كه پله به پله به هدف نزديك مي‌شود و ضربه نهايي را مي‌زند. در نخستين قانون فيلمسازي به شما مي‌گويند؛ نقطه‌هاي پررنگ و لازم را به بيننده نشان دهيد و آنها را به يكديگر وصل كنيد. نقطه‌هايي كه مثل سرنخ ذهن مخاطب را درگير مي‌كنند و جذابيت دنبال‌كردن آن خط داستان را به او مي‌دهد. در دنياي توليدمحتوا براي يك موسسه استارت‌آپي، شما به جاي اينكه مخاطب را با خط داستان مسحور كنيد، بايد ايده‌هاي نو رو كنيد و او را به دنبال خود بكشانيد. انگيزه‌اي براي آنكه شما را تعقيب كند، به وب‌سايت شما سر بزند و در اين مسير توجه ويژه‌ترين به شما نشان دهد. در اين زمينه، يكي از وب‌سايت‌هاي معتبر در زمينه توليدمحتواي مجازي راهكارهايي را پيشنهاد مي‌دهد كه خواندنشان به هر موسسه‌اي كمك مي‌كند تا مخاطب بيشتري جذب كند.

     زماني براي نااميد نشدن

وقتي كه برند تازه‌اي را بنا مي‌كنيد، مهم است كه خودتان هم به چشم برند به آن نگاه كنيد‌ و با اعتمادبه‌نفس تماشايش كنيد. بايد باور داشته باشيد كه «برند» الزاما به معناي يك موسسه بزرگ نيست، بلكه به معناي يك امضاست؛ امضايي كه شما طراحي‌اش كرده‌ايد و ويژگي‌هاي شما را نشان مي‌دهد. دقيقا شبيه به ماجرايي كه يك فيلمنامه‌نويس از سر مي‌گذراند. در دنياي سينما هم مهم است كه فرد با اعتمادبه‌نفس دست به قلم شود و ايده‌هايش را آماده كند. در دنياي استارت‌آپي شما لازم داريد تا نگاهي به دوروبر بيندازيد و سوال‌هاي صحيح از خودتان بپرسيد. اما پيش از پرسيدن سوالات مناسب، لازم است تا پاسخ‌هايي براي اين سوالات داشته باشيد. لازم است بدانيد چه زماني از زندگي نااميد نشويد. براي نمونه شما متوجه مي‌شويد كه به صورت روزانه 100 نفر به صفحه اصلي وب‌سايت شما سر مي‌زنند، نزديك به 10 نفر با شما تماس مي‌گيرند اما هيچ‌كدام از آنها خريد انجام نمي‌دهد. آيا چنين چيزي شما را نااميد مي‌كند؟ اگر كه به نظرتان نااميدكننده مي‌رسد، همين الان شغل خود را فراموش كنيد و به سراغ كاري ديگر برويد. به اين خاطر كه چنين چيزي به هيچ عنوان نااميدكننده نيست، به شرط آنكه به چشم يك شروع به آن نگاه كنيد. شما بايد بتوانيد براي سوالات پيش‌آمده، پاسخ‌هاي آماده داشته باشيد و در چنين موقعيت به ظاهر ناخوشايندي، بايد از خودتان بپرسيد؛«چه كاري براي خريد بيشتر مي‌توانم انجام دهم؟» و پاسخ از پيش آماده شما اين است:« توليد مطالب بيشتر.»
در اين روزها كه مخاطب از هر دري مي‌خواند، بايد بتوانيد محتواي مناسبي در زمينه شغلي خودتان به او بدهيد تا او را گير بيندازيد. بهترين راه براي چنين موقعيتي اين است كه دست به كار شويد و محتوايي آماده كنيد كه مخاطب را به هيجان وادارد. در اين محتوا، اطلاعات كاربردي نقش ويژه‌اي دارند. به آنها اطلاعات به دام‌اندازنده مي‌گويند. همان اطلاعاتي كه فرد را وادار مي‌كند تا هرچند روز يك‌بار به صفحه شما سر بزند تا در جريان اطلاعات تازه قرار بگيرد.

     مشتري شما كيست

درست است كه هر برندي براي رسيدن به قله موفقيت نياز به شناخت مخاطبانش دارد، همان‌طور كه يك فيلم‌سينمايي نياز به نگاهي همه‌جانبه به كاراكترها دارد، اما در حقيقت مشتري شما آن‌ كسي است كه خودتان تعريف مي‌كنيد. تعريف شما از مشتري، با محتوايي كه در اختيار ديگران قرار مي‌دهيد، تعيين مي‌شود. شما هستيد كه انتخاب مي‌كنيد مخاطب‌تان چندساله باشد، چه شغلي داشته باشد، متاهل باشد يا مجرد و زن باشد يا مرد. قدرت تغيير هر‌كدام از اين موارد به دستان توانمند شما و تيم توليدمحتوايتان مربوط است. به همين دليل بايد با دقت و وسواس محتواي توليدي را منتشر كنيد. در عين حال حواستان باشد كه چه زماني اين محتوا به دست افراد مي‌رسد. شبيه به اطلاعاتي كه در يك فيلم‌سينمايي جاگذاري مي‌شوند، شما نيز نياز داريد تا اطلاعات را با روندي مناسب و جذاب به مخاطب انتقال دهيد‌ تا او هميشه در كمين اطلاعات بيشتر باشد. اگر بخواهيم دوباره به همان مثال نااميدكننده برگرديم، بايد به شما بگوييم كه هيچ چيز به اندازه اطلاعات باكيفيتي كه مخاطب را به صفحه شما بكشاند، جذاب نيست. پس اگر در طول روز تعداد افرادي كه به صفحه شما سر مي‌زنند، روي همان 100 نفر باقي بماند، شما در حقيقت به قله‌هاي موفقيت رسيده‌ايد. چون اطلاعات فراگيري در دنياي مجازي منتشر كرده‌ايد. قدم بعدي اين است كه جذابيت را تا آنجايي بالا ببريد كه آنها سوالي براي پرسيدن داشته باشند. لازم ببينند كه با شما تماس بگيرند و سوالاتي بپرسند. در اين مرحله نيز شما يك قدم به مخاطب وفادار نزديك شده‌ايد. در اين مرحله سوال اصلي اين است كه چه پيشنهاد ويژه‌اي براي آنها داريد؟ پيشنهادي كه وسوسه‌شان كند و به خريد راغب شوند. اما اگر در همان تماس تلفني خريد را انجام ندهند، مشكلي نيست. افراد به اين سادگي‌ها كه شما فكر مي‌كنيد دست به جيب نمي‌شوند. پس دقت كنيد كه محتواي توليد‌شده براي مخاطب، براي اين مرحله نيز مناسب باشد. مرحله‌اي كه او در دوراهي ميان خريد كردن و خريد نكردن قرار مي‌گيرد. او از خودش مي‌پرسد با نخريدن اين محصول چه چيزي را از دست مي‌دهم و شما بايد پاسخي آماده براي او داشته باشيد. بايد بدانيد دقيقا چه ايده‌اي را به فروش گذاشته‌ايد.

     ايده‌هايي براي فروش

پيش از اين گفتيم كه قدرت شما در تعداد افرادي است كه به صفحه‌تان سر مي‌زنند و پس از آن توضيح داديم كه بايد پاسخ‌هايي حاضر و آماده براي اين افراد داشته باشيد. مرحله پاياني، مرحله‌اي است كه ايده‌هايتان قدرتي فراگير پيدا مي‌كنند و پايشان را از صفحه خودتان بيرون مي‌گذارند. در اين مرحله است كه مي‌توانيد با سربلندي به اطراف نگاه كنيد. خب، ايده شما چيست؟ آن ايده تبليغاتي كه اصلي‌ترين ويژگي كار و شغل شما را هم پوشش مي‌دهد. براي رسيدن به چنين موقعيتي مي‌توانيد به اين 5 سوال پاسخ دهيد؛ اول اينكه چه نوع اطلاعاتي در اختيار داريد كه گروه مخاطبان فعال شما را هيجان‌زده مي‌كند؟ از خودتان بپرسيد كه شعار انتخابي‌تان به اندازه كافي جذاب و معتبر است؟ يا آنكه بايد تغييري در آن بدهيد و هيجان‌انگيزترش كنيد. سوال سوم اين است كه آيا مجموعه اين موارد آنقدر جذاب است كه افراد را به ارتباط بيشتر ترغيب كند؟ چهارمين سوال يكي از آن سوال‌هاي فني است؛ چه كار مهمي انجام داده‌ام يا مي‌توانم انجام دهم كه بتوانم براي آن نشست خبري بگذارم و طوفان اينترنتي راه بيفتد؟ اما سوال آخر، از آن سوال‌هاست كه بايد مدتي به آن فكر كنيد؛ در اين خبرها و نشست‌هاي خبري و طوفان‌هاي اينترنتي، چه چيزي به جز اطلاعات به مشتريان مي‌دهيد؟ كدام ارزش؟ كدام اعتبار؟ چه مسير و هدف و سبكي از زندگي؟ اين سوال آخر، بخشي تاثيرگذار از برند شماست. دقيق‌تر بخواهيم بگوييم، شما با اين مجموعه سوالات و دغدغه‌ها راهي به نام برنامه‌ريزي محتوا را طي كرده‌ايد كه به سادگي اتفاق نمي‌افتد.



 

 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است