صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 

تعداد بازديد: 4099                                               
چند نكته مهم و در عين حال كم‌هزينه در تبليغات
دانستني منبع
چند نكته مهم و در عين حال كم‌هزينه در تبليغات عنوان
مهدي مهرابي نويسنده
1396/01/19 تاريخ

اهميت بازاريابي در دنياي امروز امري انكارنشدني است، به طوري كه مجهز‌بودن به روش‌هاي درست و دقيق بازاريابي مي‌تواند موفقيت يك شركت را در سال‌هاي آينده تضمين كند....

خلاصه
هفته نامه شنبه مگ مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان


اهميت بازاريابي در دنياي امروز امري انكارنشدني است، به طوري كه مجهز‌بودن به روش‌هاي درست و دقيق بازاريابي مي‌تواند موفقيت يك شركت را در سال‌هاي آينده تضمين كند، اما بايد توجه داشت كه بسياري از شركت‌هاي تازه‌تأسيس در جهان، قادر به پرداخت هزينه‌هاي سنگين شركت‌هاي تبليغاتي، در همان بدو آغاز به كار خود‌ نيستند و بنابراين نمي‌توانند با گروه‌هاي كارآمد و متخصص تبليغاتي همكاري چنداني داشته باشند‌ اما همين شركت‌هاي نوپا با دانستن چند نكته كوتاه ولي در عين حال پراهميت، مي‌توانند با صرف كمترين هزينه، شيوه‌هايي درست از بازاريابي و تبليغات را براي شركت خود به ارمغان بياورند.
به همين دليل در اين گزارش به ذكر چند نكته ساده اما پراهميت در امر بازاريابي مي‌پردازيم كه رعايت آنها هزينه زيادي را در بر نداشته و در عين حال براي شركت‌هاي تازه‌كاري كه پا به عرصه بازار گذاشته و سرمايه زيادي براي صرف تبليغات گسترده ندارند، بسيار مفيد هستند.

     تهيه يك كارت ويزيت

آگهي‌هاي چاپي كه به صورت كوتاه و حجم‌كم توليد مي‌شوند، هزينه چندان زيادي ندارند و براي آغاز كار بسيار مناسب هستند.
يك شركت نوپا مي‌تواند با چاپ يك كارت كوچك به معرفي مختصري از شركت خود و خدمات آن بپردازد‌.
هر چقدر در انتخاب عبارات و جملات كوتاه اين كارت بيشتر دقت شود، در نهايت تأثيرگذاري بيشتري را ‌روي مخاطبان خواهد داشت. نوشتن آدرس وب‌سايت و يا صفحات اجتماعي شركت مذكور نيز مي‌تواند مخاطبان را به مشاهده آن صفحه و يا سايت ترغيب كند.

     متنوع بازاريابي كنيد

در نوشتن يك طرح بازاريابي بايد خلاقيت به خرج داد، به اين معنا كه از روش‌هاي مختلف بازاريابي و تبليغات سود جست. استفاده از يك يا چند روش تكراري، آن هم در يك بازه زماني نسبتا طولاني، باعث كم‌اهميت‌‌شدن آن روش شده و در نهايت حكايت همان صداي دريايي مي‌شود كه براي ساكنان مجاور آن تكراري شده است و اصلا آن را نمي‌شنوند؛ بنابراين ايجاد خلاقيت و تنوع در يك طرح تبليغاتي مي‌تواند اثرات مطلوبي را در درازمدت براي يك برند به ارمغان بياورد.
چنين تاكتيكي بيش از آنكه به هزينه زيادي نياز داشته باشد، با تفكر و مشورت گروهي به ثمر مي‌رسد، بنابراين در نوشتن طرح بازاريابي بايد از گروه‌هاي متخصص مشورت گرفت تا طرحي متنوع و در عين حال كارآمد نوشته شود.

     مشتري‌هاي خود را رها نكنيد

رها كردن مشتريان به معناي از دست‌دادن آنهاست، بنابراين شركتي در زمينه فروش خود موفق‌تر خواهد بود كه بازاريابي و تبليغات خود را براي مشتريانش ادامه دهد، اگر يك برند توانسته است مخاطب خود را از مرز يك بازديد‌كننده عبور داده و با رساندنش به مرحله خريد، او را به يك مصرف‌كننده تبديل كند، ديگر چنين مخاطبي را نبايد رها كرد، بلكه بايد از طريق روش‌هاي مختلف بازاريابي مدرن مانند پيام كوتاه، تماس تلفني، ايميل و... چنين مصرف‌كننده‌اي را در جريان خدمات خود قرار دهد.

     بازگشت مجدد مشتري

يك برند موفق بايد از طريق آدرس‌هايي كه از مشتريان و يا به طور كلي مخاطبان خود دارد، با آنها در ارتباط باشد و خصوصا آنها را در جريان خدمات جديد و تخفيف‌هاي مختلف خود قرار دهد؛ اين امر خصوصا براي بازگرداندن مشتريان به سوي يك نام تجاري بسيار اهميت دارد.
مشتري‌اي كه از يك برند خريد كرده است، مي‌تواند يك گزينه مناسب براي فرستادن پيشنهاد تخفيف و خريد جديد باشد، بنابراين مي‌توان از طريق ارتباطات كم‌هزينه‌اي مانند پيام كوتاه و يا ايميل، پيشنهادهاي تخفيف خود را به مشتريان رسانده و آنها را به خريد دوباره تشويق كرد.

     تهيه يك خبرنامه مجازي

دنياي ديجيتال امروز، بسياري از هزينه‌هاي مربوط به چاپ و كاغذ را تقليل داده است و بنابراين حتي تازه‌كارترين شركت‌ها نيز مي‌توانند يك خبرنامه در فضاي مجازي براي خود تهيه كنند و با ارسال روزانه و يا هفتگي آن براي مشتريان بالقوه خود، اين افراد را در جريان توليدات و خدمات جديد خود قرار دهند.
تهيه چنين خبرنامه‌اي كه هزينه بسيار اندكي نيز در پي دارد، رفته رفته نام تجاري مورد نظر را در اذهان مخاطبان پررنگ كرده و آن را به يك نام آشنا تبديل مي‌كند.



 

 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است