صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 

 

فهرست خبرها                                                                                تعداد بازديد: 1093
افراد شاغل يا نيروي كار راه‌اندازي شده و خدمات قابل توجهي را در اختيار مردم و سياستگذران قرار مي‌دهد.

افراد شاغل يا نيروي كار راه‌اندازي شده و خدمات قابل توجهي را در اختيار مردم و سياستگذران قرار مي‌دهد.

اين سامانه در سه حوزه تمركز دارد و خدمات قابل توجهي را در اختيار مردم و سياستگذاران قرار مي‌دهد.

مهمترين محصولي كه اين سامانه در اختيار مي‌گذارد، ارائه اطلاعات شغلي همه افراد در سن اشتغال به مردم، كارجويان و كارآفرينان و به سياستگذاران ملي و منطقه‌اي است؛ به گونه اي كه سياستگذاران بتوانند براي ايجاد شغل و توسعه كسب و كار در بخش‌هاي مختلف صنعت، كشاورزي و خدمات، برنامه ريزي كنند و افراد جوياي شغل را به كار گيرند.

اين اطلاعات براي جهت‌گيري بخش‌هاي آموزش عمومي، آزاد و عالي نيز اثرگذار است و به برنامه‌ريزي‌هاي آن‌ها براي حل مساله بيكاري در دراز مدت كمك مي‌كند. همچنين كمك خواهد كرد كه بهترين فرصت‌هاي شغلي را براي افراد جوياي كار در لايه‌هاي نيروي كار ساده، ماهر و متخصص زمينه‌سازي كنيم و در اختيار آن‌ها قرار دهيم.

كمك به سنجش صلاحيت حرفه‌اي افراد از ديگر مزاياي سامانه ملي اشتغال ايرانيان است و اين سامانه كمك خواهد كرد وقتي كارفرما مي‌خواهد يك نيروي كار را استخدام كند، به طور دقيق بداند فرد مورد نظر چه تخصص‌ها و مهارت‌هايي دارد تا در جاي مناسبي از او استفاده كند.

اين سامانه همچنين اين فرصت را ايجاد خواهد كرد تا نيروهاي كار ماهر و متخصص بتوانند بهترين فرصت‌هاي كاري مناسب خويش را بيابند. در سامانه ملي اشتغال ايرانيان در مرحله نخست، اطلاعات همه اشخاص اعم از كساني كه در بخش خصوصي و دولتي شاغل هستند، كساني كه بيكار و جوياي كارند و يا از بازار كار خارج شده‌اند، دريافت مي‌شود.

براي اينكه اين سامانه بتواند خود را به روز كند، از منابع مختلف استفاده مي‌شود، اما مردم هم بايد اطلاعات شغلي خود را در اين سامانه بارگذاري كنند تا با تطابق اطلاعات مختلف، داده‌هاي خود را كامل كنند و پس از آن به مردم، كارفرمايان، كارجويان و سياستگذاران خدمات لازم ارائه شود.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرد: اين سامانه به 8 تا 10 سال زمان نياز دارد و از برنامه سوم توسعه در دستور كار بود، اما با تلاش‌هاي شبانه روزي در سال‌هاي اخير اكنون به مرحله بهره برداري رسيده است.

اطلاعاتي كه توسط اين سامانه جمع آوري، تحليل و عرضه خواهد شد به شرح ذيل است:

ميزان عرضه نيروي كار (با امكان تفكيك بر حسب سن، تحصيلات، جنس، مهارت، تجربه كاري، موقعيت جغرافيايي و …)

تقاضاي نيروي كار (با امكان تفكيك بر حسب حوزه‌هاي شغلي در بخش‌هاي مختلف صنعت، كشاورزي، خدمات و … و ساير شاخص‌هاي شغلي)

حقوق و دستمزد پيشنهادي توسط كارفرمايان

حقوق و دستمزد درخواستي توسط كارجويان

عرضه و تقاضاي جغرافيايي نيروي كار

عرضه مهارت و خدمت توسط كاركنان مستقل

ويژگي‌هاي شاغل (توانايي، علايق، ارزش‌هاي كاري، شيوه‌هاي كاري و…)

شرايط لازم براي شاغل (مهارت‌ها، دانش ، تحصيلات و …)

تجارب لازم براي شاغل ( تجربه و آموزش‌هاي مهارتي پايه ، پروانه كار و …)

شرايط شغلي(فعاليت‌هاي كلي شغل، مشروح فعاليت‌هاي كاري، بافت سازماني، زمينه كاري و…)

خصوصيات نيروي كار (اطلاعات بازار كار و دورنماي شغلي)

اطلاعات خاص يك شغل ( وظايف، ابزار و فناوري و …)

ارتباطات بين شغلي در عرصه ارتباط كارفرما و كاركن مستقل، كارآفرين و سرمايه گذار و…

گروه‌هاي هدفي كه اين سامانه براي آن‌ها طراحي شده است شامل؛ كارفرمايان، كارجويان، كاركنان مستقل، دانش آموزان و دانشجويان، مهارت آموزان، پژوهشگران و محققان، تدوينگران شغلي، آمارگران و تحليلگران بازار كار است.

نحوه ثبت نام در سامانه

براي ثبت نام در سامانه ملي اطلاعات شغلي بايد از طريق آدرس اينترنتي (lmis.mcls.gov.ir) وارد سامانه شويد و گزينه شروع ثبت نام نيروي كار را انتخاب كنيد.

منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان

شنبه 30 فروردين 1399


 

 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است