صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 

تعداد بازديد: 3713                                               
راه اندازي و اداره كسب و كارهاي خرد و كوچك
كتاب منبع
راه اندازي و اداره كسب و كارهاي خرد و كوچك عنوان
تاليف: غلامرضا رحيمي نويسنده
1393/02/01 تاريخ

اين كتاب، تلاشي مقدماتي است كه خلا اطلاعات مديريت را در دنياي روزمرگي كسب و كار هاي خرد ايراني پوشش مي دهد.

خلاصه
انتشارات زيبا مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان

بر اساس تعريف اتحاديه اروپا، كسب و كار خرد، كسب و كاري است كه كمتر از ده نفر در آن مشغول هستند. براساس اين تقسيم بندي كسب و كارها به صورت زير تفكيك مي شوند:

كسب و كار خرد كسب و كاري كه كمتر از ده نفر در آن مشغول هستند.

كسب و كار كوچك، كسب و كاري است كه زير 50 نفر در آن اشتغال دارند.

كسب و كار متوسط، كه به طور متوسط 50 تا 25 نفر در آن شاغل هستند.

كسب و كار بزرگ، نيز كسب و كاري است كه بيش از 250 نفر در آن مشغول باشند.

البته بر اساس تعريف موسسه كسب و كارهاي خرد آمريكا، كسب و كار خرد نيز كسب و كاري است كه كمتر از ده نفر در آن مشغول هستند. تعداد كسب و كارهاي خرد در امريكا حدود 25 ميليون واحد است كه تقريبا 95 درصد كل كسب و كارهاي اين كشور را شامل مي شود.

آمار دقيقي از ميزان و تعداد كسب و كارهاي خرد در ايران در دست نيست، هرچند برآوردها حاكي از گستردگي اين نوع كسب و كارها دارد. درواقع در زندگي روزمره بسياري از مردم در كسب و كارهاي خرد با سعي و خطا مشغول هستند، در حالي كه آثار تئوريك و ادبيات مديريت نه در ايران كه حتي در سطح جهاني بيشتر متمركز بر كسب و كارهاي بزرگ و به اصطلاح غول است و در اين شرايط، شروع و ادامه فعاليت هاي اقتصادي بدون در نظر گرفتن دستاوردهاي تئوريك مديريت دچار مشكلات پيش پا افتاده و قابل پيش بيني خواهد شد.

اين كتاب، تلاشي مقدماتي است كه خلا اطلاعات مديريت را در دنياي روزمرگي كسب و كار هاي خرد ايراني پوشش مي دهد. در نگاه اول كتاب ، رويكردي عمل گرايانه دارد همان قدر عمل گرا كه فعالان كسب و كارهاي خرد ناچارند مشكلات خود را سريع و دقيق و البته عملي و نه تئوريك حل كنند. كه البته اين چنين نيز هست، اما در واقع كتاب سعي دارد با اتكا به اصول و تئوري هاي ساده علم مديريت، راهكارهاي عملگرايانه ارائه نمايد.

در ضمن اين كتاب مي خواهد بگويد خواستن توانستن نيست. اگر مي خواهيد با راه اندازي يك كسب و كار رئيس خود باشيد، اين خواست شما براي رسيدن به موفقيت كافي نيست. و در اين راه بايد به بررسي هاي بيشتري بپردازيد. تصميم گيري بر اساس اطلاعات كم و يا ديدن موفقيت تعدادي افراد در نزديكي خود دليل قانع كننده اي براي شروع يك كسب و كار نيست چرا كه شكست يا موفقيت بر زندگي فعالان و مالكان كسب و كارهاي خرد و كوچك بسيار تاثير گذار خواهد بود و اين موضوع، اين حقيقت را تاييد مي كند كه راه اندازي و اداره اين نوع كسب و كارها به بررسي و عمل با تفكر بيشتري نياز دارد.

كتاب حاضر، حاوي روش هاي عملي و توضيحات كارشناسانه با بياني شفاف براي اداره و مديريت يك كسب و كار خرد و يا كوچك است. همچنين اين كتاب سعي دارد راهكارهاي عملياتي كه متكي بر اصول علمي مديريت باشد، ارائه نمايد تا هم موجب كاهش هزينه هاي سرمايه گذاري و صرفه جويي در زمان شود و نيز از بسياري ريسك هاي احتمالي پيشگيري كند. براي رسيدن به اين اهداف، شيوه پيشبرد بحث و ارائه توصيه ها از طريق طرح سوال هاي متفاوت است كه در پي آنها توضيحات، شرح داده مي شوند همچنين در هر مرحله از سوالها به نكات مهم و راهكارها پرداخته مي شود.

مهمترين پيام اين كتاب اين خواهد بود كه راه اندازي و اداره كسب و كارهاي خرد و يا كوچك با آموخته هاي تجربي و سعي و خطا، پر از ريسك خواهد بود. بايد اداره كسب و كار را نيز يك فن بدانيد. تلاش كنيد آن را فرا بگيريد و به خاطر داشته باشيد همان گونه كه براي سلامتي خود و خانواده در مواقع بيماري به يك پزشك مراجعه مي كنيد، در راه اندازي و يا حل مشكلات اداره كسب و كار خود نيز از مشورت كارشناسان استفاده نماييد.

اين كتاب تلاشي است اوليه براي پر كردن فاصله اطلاعات علمي مديريت از دنياي روزمره كسب و كارهاي خرد ايراني.

اين كتاب در چهار بخش طي 32 سوال تنظيم شده است:

الف) نگاه به خود :

-        چرا مي خواهيد كسب و كار خود را داشته باشيد؟

-        مهارت هاي ارتباطي و روابط عمومي خوبيس داريد؟

-        ...

ب) عمل، يك قدم پيش از بررسي:

-        براي موفقيت كسب و كار خود به چه شرايط و عواملي فكر كرده ايد؟

-        قرار است چه چيزي توليد و يا چه خدماتي ارائه دهيد؟

-        ...

ج) راه اندازي، شروع عملي

-        چگونه شروع كنيم؟

د) اجرا، نگراني ها

-    قيمت خدمات و يا كالا را چگونه محاسبه كنم؟

-    بالا سري چيست؟



حركت به چپ
حركت به راست


بازديد کننده گرامي: با توجه به وظيفه پورتال اشتغال در خصوص اطلاع‌رساني جامع در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال، مسئولين اين پايگاه اطلاع‌رساني آمادگي دريافت مطالب شما شامل؛ مقالات، گزارش‌ها، کتب،و آدرس ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط جهت ارزيابي و ارائه آن با حفظ حقوق مالکيت معنوي مربوطه بر روي سايت پورتال اشتغال را دارند. در صورت تمايل اطلاعات خود را ارسال نماييد.


 

 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است