صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 

تعداد بازديد: 7284                                               
مراحل راه‌اندازي يک کسب و کار جديد براي جوانان
دانستني منبع
مراحل راه‌اندازي يک کسب و کار جديد براي جوانان عنوان
آمنه صالحي نويسنده
1388/03/02 تاريخ

براي شروع از هفت مرحله زير براي راه اندازي يک کسب و کار جديد استفاده نماييد. اينها مراحلي است که دوستان شما در اروپا و آمريکا به آن عمل مي کنند و هر کدام براي خود کار پردرآمد و مستقلي دارند.

خلاصه
روزنامه مردم سالاري مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان

شايد شما هم دوست داشته باشيد که مثل بچه هاي 12 تا 18 ساله آن سر دنيا رئيس خودتان باشيد و براي خود يک کسب و کار مستقل را اداره کنيد.

براي شروع از هفت مرحله زير براي راه اندازي يک کسب و کار جديد استفاده نماييد. اينها مراحلي است که دوستان شما در اروپا و آمريکا به آن عمل مي کنند و هر کدام براي خود کار پردرآمد و مستقلي دارند.

  • روز اول: برنامه ريزي

يک دفترچه برنامه ريزي کسب و کار تهيه کنيد. در اين بخش فهرستي از سرگرمي هاي مورد علاقه تان را بنويسيد. بعد مهارت هاي مخصوص به خودتان را فهرست کنيد.

سپس کارهاي روزمره و مشاغلي را که با آنها آشنا هستيد يا سريع مي توانيد ياد بگيريد را يادداشت نماييد. به 10 تا 15 نفر از دوستان و آشنايان زنگ بزنيد يا با آنها ديدار داشته باشيد تا بفهميد آنها به چه نوع محصول يا خدماتي نياز دارند.

فهرستي از نيازهاي جامعه را بنويسيد. فهرست نيازهاي جامعه را با فهرست سرگرمي ها، مهارت هاي خاص و کارهاي روزمره قبلي تان مقايسه کنيد.

فهرستي از کسب و کارهاي ممکني را تهيه کنيد که شما مي توانيد با استفاده از استعدادها و مهارت هايتان براي برطرف کردن نيازهاي مشتري انجام دهيد. سه ايده کسب و کاري بسيار خوب که شما از آن لذت مي بريد و از همه سودآورتر است را انتخاب کنيد. دوباره به سراغ همان 10 تا 15 نفر برويد. ببينيد هر کدام براي هر يک از کالاها و خدمات در سه کسب و کار مورد نظر شما چه پولي پرداخت خواهند کرد.

  • روز دوم: سرمايه گذاري

تحقيقتان را مورد مطالعه قرار دهيد و بهترين کسب و کار را براي شروع انتخاب کنيد. در مورد اين کسب و کار با والدينتان مشورت کنيد. تا اطمينان حاصل نماييد آنها با طرح هاي شما موافق هستند.

بخش بعدي دفترچه شما توصيف کسب و کار نام دارد.

در مورد دو تا سه اسم مورد علاقه تان با دوستان گفت و گو کنيد تا ببينيد کدام يک بيشتر مورد قبول قرار مي گيرد. - بهترين نام را براي کسب و کارتان انتخاب کنيد.

در دفترچه تان، کالا يا خدماتي که قصد فروش آن را داريد شرح دهيد و بگوييد چطور هر کدام منحصر به فرد هستند.

فهرستي از وظايف و کارهايي که براي اداره موفق کسب و کارتان لازم است تهيه کنيد. فهرستي از مشاورين باتجربه يا منابع ارائه نظر با کمک در مهارت ها يا دانشي که نياز داريد تهيه کنيد.

تصميم بگيريد آيا شما مي خواهيد تنها صاحب آن کسب و کار باشيد يا شرکايي خواهيد داشت. فهرستي از وظايف و مسووليت هاي هر فرد تهيه کنيد.

با سالن اجتماعات شهر يا اتاق بازرگاني تماس بگيريد و ببينيد که آيا براي کسب و کارتان مجوز يا پروانه اي لا زم است اگر لا زم است با يک وکيل درباره مالکيت قانوني کسب و کارتان صحبت کنيد. اگر شما تصميم گرفته ايد دانسته باشيد توافقنامه قانوني شرکت را امضا کنيد.

  • روزم سوم: استخدام کارکنان

فهرستي از تمامي اقلا م و تجهيزاتي که براي توليد محصول تان به آن نياز داريد را تهيه کنيد. براي هر يک از اقلا مي که بايد بخريد دنبال کمترين قيمت باشيد و هزينه ها را در دفترچه تان بنويسيد.

نمونه اي از محصولتان را تهيه کنيد وآن را نشان دهيد.

فهرستي از هزينه هاي عملياتي کسب و کارتان تهيه کنيد مانند (اجاره - تلفن - آب و ...) بخش بعدي دفترچه شما بازاريابي کسب و کار نام دارد.

فهرستي از رقباي بالقوه کسب و کارتان را مشخص کنيد توضيح دهيد چگونه کار شما به شيوه اي متفاوت نيازهاي شماست.
فهرستي از مهم ترين شيوه ها براي شرح دادن کسب و کارتان به مشتري تهيه کنيد. هزينه کل تبليغات براي آغاز کسب و کار را برآورد کنيد و در دفترچه خود آن را بعد از هزينه هاي اوليه بنويسيد.

هزينه هاي اوليه را بازبيني کنيد و برآوردي نهايي از مجموع هزينه هاي اوليه کسب و کار خود داشته باشيد.

  • روز چهارم: قيمت گذاري

فهرستي از منابع ممکن پول اوليه تهيه کنيد. با والديتان در مورد طرح شغلي تان بحث کنيد. مجوز پروانه هاي لا زم براي راه اندازي کسب و کارتان را تهيه کنيد.

  • روز پنجم: تبليغات

به دفتر ثبت شرکت ها برويد نام کسب و کارتان را ثبت کنيد.

يک شعار تبليغاتي بسازيد که با آن مردم به ياد کسب و کار شما بيفتند.

قيمت کالا وخدمات خود را مشخص کنيد.

آگهي هاي تبليغاتي کارت هاي کسب وکاري و نشان هايي را طراحي کنيد که کسب وکار شما را تبليغ کند. بيشتر به شيوه هايي توجه کنيد که کالا هاي شما در زمان، پول، يا کار مشتري ها صرفه جويي کند. مواد لا زم براي ساختن محصولا تتان و تجهيزات اصلي براي راه اندازي کسب و کارتان را جمع آوري کنيد.

  • روز ششم: مديريت زمان

براي مراسم افتتاحيه دوستان و فاميل را دعوت کنيد واز آنها بخواهيد کساني که ممکن است به محصول شما نياز داشته باشند را به شما معرفي کنند و يک قرعه کشي ترتيب دهيد و به برخي از حضار هدايايي بدهيد. فرم هاي سفارش و رسيدهاي مشتريان را آماده کنيد. يک سيستم براي ثبت اطلا عات جهت پيگيري همه هزينه ها ودرآمدهايتان فراهم کنيد.

  • روز هفتم: ثبت کردن

جايي براي مهمان هايي که براي قرعه کشي ثبت نام خواهند کرد قرار دهيد.

يک سخنراني 15 ثانيه راتمرين کنيد تا در آن نام، نام کسب و کار و محصول اصلي تان را به مشتري ها بگوييد . يک نمايش 2 دقيقه اي از فروش را تمرين کنيد تا شرح دهيدچگونه محصولا ت شما عمل مي کند و چگونه نيازهاي مشتري ها را برطرف مي کند.

از اعضاي خانواده خود بخواهيد تا سوالا تي که ممکن است مشتري ها از شما بپرسند را مطرح نمايند و شما تمرين کنيد چگونه به اين سوال ها جواب مناسب دهيد.

از مراسم افتتاحيه خود لذت ببريد. دوستانه برخورد کنيد وبه شيوه هاي مختلف به مردم کمک کنيد. فهرستي از کارهايي که لا زم است سفارش هايي که در افتتاحيه درخواست شده است را ترتيب اثر دهيد اهداف بيشتري را براي دو هفته بعد مشخص کنيد سپس به خودتان تبريک بگوييد ، شما يک رئيس هستيد.




بازديد کننده گرامي: با توجه به وظيفه پورتال اشتغال در خصوص اطلاع‌رساني جامع در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال، مسئولين اين پايگاه اطلاع‌رساني آمادگي دريافت مطالب شما شامل؛ مقالات، گزارش‌ها، کتب،و آدرس ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط جهت ارزيابي و ارائه آن با حفظ حقوق مالکيت معنوي مربوطه بر روي سايت پورتال اشتغال را دارند. در صورت تمايل اطلاعات خود را ارسال نماييد.


 

 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است