صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 

تعداد بازديد: 4852                                               
مهارت‌هاي شغلي رمز موفقيت است
دانستني منبع
مهارت‌هاي شغلي رمز موفقيت است عنوان
ترجمه: الناز طالب زاده نويسنده
1392/07/30 تاريخ

مهارت‌هايي وجود دارند كه در كلاس درس تدريس نمي‌شوند. در نوشته كوتاهي كه پيش روي داريد به مهارت‌هاي اصلي در زمينه كسب‌وكار اشاره شده است كه به عنوان يك فرد تازه فارغ‌التحصيل براي موفقيت به آن‌ها نياز خواهيد داشت.

خلاصه
بازاركار مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان

اگر بر اين باور هستيد كه پس از اتمام دانشگاه و گذراندن واحدهاي درسي، كار تمام شده و ديگر چيزي براي يادگيري باقي نمانده است ، باورتان چندان درست نيست. مهارت‌هايي وجود دارند كه در كلاس درس تدريس نمي‌شوند. در نوشته كوتاهي كه پيش روي داريد به مهارت‌هاي اصلي در زمينه كسب‌وكار اشاره شده است كه به عنوان يك فرد تازه فارغ‌التحصيل براي موفقيت به آن‌ها نياز خواهيد داشت.

 ? مهارت فردي

مهارت‌هاي فردي صرف‌نظر از نوع شغل حائز اهميت هستند. سه مورد از مهارت‌هاي فردي كه بايد در تقويت آن‌ها كوشيد عبارت انداز:

? مهارت و قدرت سخنوري

بسياري از فارغ‌التحصيلان اين توانايي را ندارند تا از طريق تلفن يا حضور در اجتماعات و نشست‌هاي كاري شركت را معرفي نمايند ، برخي كارشناسان معتقدند اگر فردي توانايي خوب صحبت كردن يا معرفي خود را نداشته باشد نمي‌تواند به سازمان خود در توسعه كسب و كارش كمك كند.

به دنبال فعاليت‌هاي داوطلبانه باشيد كه بتوانيد در كنار گروه‌هاي كوچك مهارت سخنوري خود را تقويت نماييد. در نشست‌ها و همايش‌هاي عمومي شركت نمائيـــــد. فكر كنيد مهم‌ترين مطالبي كه حضار تمايل به دانستن آن‌ها دارند، چه مطـــالبي هستند ( 2 يا 3 نكته كليدي را در نظر بگيـــريد) ، توقع چه عكس‌العملي را از آن‌ها داريد، پس مي‌توانيد به صحبت بپردازيد.

? مديريت شرايط و تعاملات تنش‌زا

گفتگو و برخوردهـــاي تنش‌زا اكثراً روزها در محيط كار رخ مي‌دهد و كسي كه قادر به كنترل و مديريت موثر آن‌ها نباشد، شرايط دشواري خواهد داشت.

راه‌حل اين است كه به جاي عملكرد احساسي بر نتايج تمركز كنيد. سعي كنيد سايرين را به عنوان موجوداتي منطقي تلقي نماييد( حتي اگر واقعيت خلاف اين است). اگر سايرين به شما اعتماد نمايند در مقابل شما موضع نمي‌گيرند. حتي اگر موضوع ناخوشايندي در ميان باشد، مذاكره و صحبت مي‌كنند. سپس مي‌توانيد ديدگاه‌ها و نظرات خود را با آن‌ها در ميان گذاشته و از آن‌ها بخواهيد به آن عمل نمايند. اگر شنونده خوبي براي نظرات سايرين باشيد، آنان نيز با شما راحت خواهند بود.

? مهارت در كار گروهي

واقعيت كار كردن با يك گروه، اين است كه دريك سازمان ممكن است افراد عقايد و افكار مختلفي داشته باشند كه هركدام قابل احترام است اما اين همان چيزي است كه گاه افراد تازه فارغ‌التحصيل با آن آشنايي چنداني ندارند. فرد بايد مهارت كار با گروه را داشته باشد نداشتن اين مهارت مي‌تواند مشكل جدي از قبيل نداشتن اعتبار در محيط كار و حتي خاتمه كار را به وجود آورد.

بپذيريد كه حتي ممكن است با دارا بودن مدرك كارشناسي ارشد در مقابل افرادي كه تجربه بيشتري دارند در جايگاه يك كارشناس قرار بگيريد. بيشتر از آنچه صحبت كنيد به نظر سايرين گوش كنيد، و اگر نظر آن‌ها مخالف نظر شما بود به آن‌ها احترام بگذاريد.

 ? مهارت‌هاي مديريت شغلي

مهـــــارت‌هاي مديريت شغلي ذيل به شما كمك مي‌كنند در اولين شـــــــــغل خود عملكرد خوبي داشته و زمينه ارتقاء و پيشــــــــــرفت خود را فراهم نماييد:

? تواضع و صبر: مديران خواهان ارتقاء افرادي هستند كه به دنبال آن نباشند كه امور از ابتدا به آنان محول گردد. درخواست پست و مقام بالا يا حقوق زياد از ابتداي ورود به كار يا درخواست پيش از موعد براي ارتقاء مي‌تواند شما را از مسير اصلي منحرف نموده و بر ضد شما جو ايجاد مي‌نمايد .

پيشنهاد مي‌گردد با مديران سازمان‌هاي مورد علاقه‌تان صحبت كرده لذا مي‌تواند راز موفقيت و پيشرفت آنان را طي زمان جويا شويد. در اين موارد مي‌آموزيد چگونه افراد عزم خود را جزم نموده و همانند سايرين وجود و توانايي‌هاي خود را اثبات مي‌كنند.

? داشتن اطلاعات به‌روز: استاد دانشگاه اهميت خواندن اخبار را يادآوري نمي‌كند. هيچ‌چيز تأثيرگذارتر از اين موضوع نيست كه يك داوطلب بتواند آگاهانه در مورد اخبار و مسائل مرتبط با صنعت يا شغل مورد نظر صحبت كند. پس از اشتغال مي‌توانيد از رسانه‌ها اطلاعات لازم در مورد شغل خود را كسب نماييد، داشتن اطلاعات به روز ، تأثير شگفت‌انگيزي خواهد داشت.با خواندن نشريات تخصصي دانش خود را توسعه دهيد. مي‌توانيد براي اطلاع از نشريات و وبلاگ‌هاي مرتبط با كار مورد نظر از همكاران و مديرانتان كمك بگيريد.

? مديريت زمان: شايد يك فرد تازه فارغ‌التحصيل چنين تصور نمايد كه بايد به هر درخواستي پاسخ مثبت دهد كه اين امر او را در مديريت زمان دچار مشكل مي‌سازد. همين امر ممكـن است موجب غفلت او از يك فعاليت مهم گردد يا او را به سمــــت حاشيه بكشد.

مهارت مديريـــــت زمان، مديريت انرژي و توجه را نيز شامل مي‌شود. از مديرتان براي اولويت‌بندي كارها و تعيين اهداف كاربردي كمك بگيريد. نسبت به امور و وظايفي كه به شما واگذار مي‌گردد آگاه باشيد، آيا تعهدات در راستاي برنامه‌هاي شما قرار دارند، به ارتقاء يا پيشرفت مهارت‌هاي شغــلي شما كمك مي‌كنند.



حركت به چپ
حركت به راست


دبيرخانه بند پ تبصرة 3 قانون بودجة سال1382

 
http://tco.gov.ir/tabsereh3/about.htm
 

دبيرخانه بند پ تبصرة 3 قانون بودجة سال1382

 
http://tco.gov.ir/tabsereh3/Annual-report.htm
 

كانون فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد

 
http://www.alumniazad.ir/conferences/pezeshki-goal
 


بازديد کننده گرامي: با توجه به وظيفه پورتال اشتغال در خصوص اطلاع‌رساني جامع در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال، مسئولين اين پايگاه اطلاع‌رساني آمادگي دريافت مطالب شما شامل؛ مقالات، گزارش‌ها، کتب،و آدرس ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط جهت ارزيابي و ارائه آن با حفظ حقوق مالکيت معنوي مربوطه بر روي سايت پورتال اشتغال را دارند. در صورت تمايل اطلاعات خود را ارسال نماييد.


 

 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است