صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 

تعداد بازديد: 3887                                               
ذهنيت مشتري محور در فروش
دانستني منبع
ذهنيت مشتري محور در فروش عنوان
بهروز افشار نويسنده
1392/11/15 تاريخ

مشتري محوري در فروش به اين معني است گه مشتري نه تنها در زمان حال به خوشنودي دست يابد بلكه بتواند آينده خود را نيز بهينه نمايد.

خلاصه
اينترنت مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان

خوب منظور من در اين بخش اين است كه از اين دو مورد يكي را انتخاب كنيد.يعني يا همواره در اين فكر باشيد كه چگونه محصولي را آب كنيد و يا در اصطلاح عاميانه انرا به خريدار بيچاره اي بيندازيد، حقوق و يا كميسيون دلخواه تان را بدست اوريد و يا اينكه مشتري محور بوده و به مشتري خود كمك كنيد تا به راه حل مناسبي با خريد محصول شما دست يابد و مشكلش حل شود. گرايش اول ذهنيتي كهنه وقديمي در فروش است كه متأسفانه عاملي شده است تا به ما فروشندگان با ديد ديگري نگريسته شود و به همين دليل نتوانيم به آساني اعتماد افرادي را كه براي بار اول به ما رجوع ميكنند بدست آوريم.

مسلم  بدانيد كه با اين روش كهنه نميتوانيد راه طولاني را طي كنيد. مدت كوتاهي در اين حرفه ميمانيد و بعد رفته رفته دلسرد شده و از صحنه خارج خواهيد شد. فروش را ميتوان معدن طلا تصور نمود ولي مانند هر معدن با ارزش ديگري نياز به كار سخت ،بر نامه ريزي و شكيبايي دارد. همانطور كه نميتوان معدني را يك شبه حفاري و استخراج نمود، در فروش نيز نميتوان يك شبه به توانايي مالي رسيد كه از دور داستانش را شنيده ايم و يك توهم بيش نيست.

در عوض اگر انتخابتان فروش مشتري محور باشد ، آنگاه مي توان گفت كه با اين ذهنيت ميتوانيد پس از مدتي  به يك فروشنده حرفه اي تبديل شويد كه نه تنها در امد مناسب و دلخواهي خواد داشت ، بلكه از هر لحظه از زندگي فروشش لذت وافر خواهد برد و تا مدت طولاني در اين حرفه باقي خواهد ماند.فروشنده مشتري محور فقط به آنچه خود از يك چرخه فروش كسب ميكند فكر نميكند بلكه برايش بسيار مهم است كه مشتري كه به او رجوع كرده است چگونه وضعيت خود را در زندگي بهبود بخشد.
مشتري محوري در فروش به اين معني است گه مشتري نه تنها در زمان حال به خوشنودي دست يابد بلكه بتواند آينده خود را نيز بهينه نمايد.پس يك فروشنده مشتري محور به زمان حال و اينده مشتري خود فكر ميكند و زماني كه بر منافع مشتري تمركز مينمايد منافع خود را فراموش مي نمايد.

البته اين به آن معني نيست كه به منافع خود بي توجه است ولي آنرا در قبال منافع مشتري ميجويد. چون او بخوبي ميداند كه رضايت مشتري مسلماً و بدون شك رضايت او را نيز در حال و اينده در بر خواهد داشت. مشتري رضايت مند امروز يا خود مجدداً در اينده از شما خريد خواهد كرد و يامشاورت با شما در خريداري محصول را به دوستان و آشنايان  خود توصيه خواهد نمود كه مانند يك حساب پس انداز براي برداشت در اينده است.




بازديد کننده گرامي: با توجه به وظيفه پورتال اشتغال در خصوص اطلاع‌رساني جامع در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال، مسئولين اين پايگاه اطلاع‌رساني آمادگي دريافت مطالب شما شامل؛ مقالات، گزارش‌ها، کتب،و آدرس ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط جهت ارزيابي و ارائه آن با حفظ حقوق مالکيت معنوي مربوطه بر روي سايت پورتال اشتغال را دارند. در صورت تمايل اطلاعات خود را ارسال نماييد.


 

 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است