صفحه اصليدرباره ماتماس با مابازگشتوب سرويس

 

تعداد بازديد: 4538                                               
مزاياي خريد اينترنتي براي شركت‌ها و مشتريان
دانستني منبع
مزاياي خريد اينترنتي براي شركت‌ها و مشتريان عنوان
شهرام خليل‌نژاد‌ نويسنده
1386/08/14 تاريخ

انقلاب ديجيتالي قابليت‌هاي جديدي را هم براي مشتري و هم براي شركت‌هاي فعال در بازار خلق كرده است.

خلاصه
روزنامه سرمايه مرجع

    چاپ   ارسال براي دوستان

انقلاب ديجيتالي قابليت‌هاي جديدي را هم براي مشتري و هم براي شركت‌هاي فعال در بازار خلق كرده است. در ابتدا به مزاياي اينترنت براي خريداران اشاره مي‌شود:

  1. افزايش چشمگير قدرت خريدار: امروزه تنها با يك كليك، خريداران مي‌توانند رقبا و محصولاتشان را با هم مقايسه كرده و پاسخ‌هاي خود را در كسري از ثانيه دريافت كنند. ديگر نيازي به رانندگي تا فروشگاه و پارك، انتظار در صف اتوبوس و جر و بحث با فروشندگان نيست.

    حتي در مواردي مي‌توانند قيمت‌هاي درخواستي خود را تعيين كنند (مثلا در مورد هتل و بليت هواپيما) تا عرضه‌كنندگاني كه مي‌توانند شرايط خريدار را فراهم كنند با او تماس بگيرند، به عبارتي به يك مناقصه دست بزنند. خريداران مي‌توانند با دست به دست دادن به ديگران و افزودن حجم خريدشان، از تخفيف بيش‌تري بهره‌مند شود.

  2. دسترسي به انواع بيش‌تري از كالاها و خدمات: امروزه خريداران مي‌توانند تقريبا هر آنچه را كه مي‌خواهند از طريق اينترنت سفارش دهند (در كشور خودمان هم مسير توسعهء‌تجارت و كسب و كار اينترنتي به اين هدف تمايل دارد) مانند اثاثيهء منزل، ماشين‌هاي شست‌وشو، مشاورهء مديريتي و حقوقي و دارويي.

    به عنوان مثال آمازون دات كام  (Amazon.com)  خود را بزرگ‌ترين فروشگاه كتاب با بيش از سه ميليون جلد كتاب معرفي مي‌كند; شرايطي كه هيچ فروشگاه كتاب فيزيكي نمي‌تواند از پس آن برآيد. به علاوه، خريداران قادرند اين كالاها را از سرتاسر جهان سفارش دهند كه اين امر براي مردم كشورهايي كه با قيمت‌هاي بالا سروكار دارند، موقعيتي ويژه به حساب مي‌آيد.

    به اين معنا كه خريداران در كشورهاي با هزينه و قيمت بالا مي‌توانند با سفارش كالاها و خدمات مورد نياز به كشورهاي ارزا‌ن‌تر از ميزان هزينه‌هاي خود بكاهند.

  3. كسب اطلاعات فراوان در مورد تقريبا همه چيز: خريداران مي‌توانند تقريبا تمامي روزنامه‌هاي جهان از اقصي نقاط آن را بخوانند و به دايره‌المعارف‌ها، فرهنگ‌هاي لغت، اطلاعات پزشكي، رتبه‌بندي‌فيلم‌ها، گزارشات مصرفي و بي‌نهايت منابع اطلاعات آنلاين دسترسي داشته باشند.

  4. سهولت بيش‌تر در سفارش دادن، روابط متقابل و تحويل گرفتن سفارش: مشتريان امروزي مي‌توانند از خانه، دفتر كار و حتي از طريق تلفن همراه، به صورت 24 ساعته و در تمامي هفت روز هفته سفارشات خود را ارايه بدهند و در ضمن اين محصولات در كم‌ترين زمان به دست آن‌ها مي‌رسد.

  5. قابليت تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات: امروزه مشتريان مي‌توانند با ورود به اتاق‌هاي گفت‌وگو  (Chatrooms)  در برخي حوزه‌هاي مورد علاقهء مردم به مبادلهء اطلاعات و عقايد بپردازند.قابليت‌هايي كه پديدهء اينترنت براي شركت‌ها ايجاد مي‌كند را مي‌توان در موارد زير خلاصه كرد:
  • الف) شركت‌ها مي‌توانند كانال‌هاي اطلاعات و فروش جديدي (از طريق اينترنت) با دسترسي جغرافيايي گسترده‌تر ايجاد كنند تا از طريق آن به اطلاع‌رساني و ترفيع محصولات و كسب و كارشان در سراسر گيتي بپردازند.

    از مجراي به راه انداختن وب سايت، شركت‌ها مي‌توانند محصولات، تاريخ و فلسفهء كسب و كار، فرصت‌هاي شغلي و ديگر اطلاعات مورد علاقهء بازديدكنندگان را ارايه كنند. برخلاف آگهي‌ها و بروشورهاي سابق، اينترنت به شركت ها اين امكان را مي‌دهد كه حجم زيادي از اطلاعات را انتقال دهند.

  • ب) شركت‌ها مي‌توانند دربارهء بازار، مشتريان فعلي، مشتريان بالقوه و رقبا اطلاعات كامل‌تر و غني‌تري را به دست آورند. آن‌ها همچنين مي‌توانند تحقيقات بازاريابي را از طريق اينترنت و با ترتيب دادن گروه‌هاي كانون، ارسال پرسشنامه و جمع‌آوري داده‌هاي اوليه از چندين طريق مختلف به انجام برسانند.

  • ج) به واسطهء حضور اينترنت، شركت‌ها مي‌توانند يك اينترانت خصوصي كه ارتباطات داخلي ميان كاركنان را تسهيل و تسريع مي‌كند راه‌اندازي كنند و از آن طريق كاركنان سوالات خود را از هم بپرسند، پيشنهادات و توصيه‌هاي ديگران را دريافت كنند و اطلاعات لازم را از وب كامپيوتر مادر شركت بارگيري و بارگذاري كنند.
  1. شركت‌ها قادرند ارتباطات دو‌طرفه با مشتريان بالفعل و بالقوه داشته باشند و در ضمن مبادلات كارآتري داشته باشند. اينترنت، ارسال و دريافت نامه را تسهيل كرده است (از راه ايميل) و شركت‌هاي بيش‌تري با استفاده از اكسترانت، تبادل اطلاعات، سفارش‌دهي و سفارش‌گيري و سيستم پرداخت كارآمدتري با توزيع‌كنندگان و تامين‌كنندگان خواهند داشت.

  2. شركت‌ها مي‌توانند به ارسال آگهي‌ها، كوپن‌هاي تخفيف، نمونه‌ها و اطلاعات به مشترياني باشند كه اين اقلام را تقاضا كرده‌اند و يا اجازهء‌ارسال آن‌ها را به شركت‌مزبور داده‌اند.

  3. شركت‌ها مي‌توانند محصولات و خدمات خود را با استفاده از اطلاعات پايگاه داده‌ها دربارهء تعداد بازديدكنندگان از سايت و همچنين تناوب بازديد، براي مشتريان درخواستي كنند.

  4. شركت‌ها قادر به بهبود خريد، استخدام، آموزش و ارتباطات داخلي و خارجي (حتي بين‌المللي) هستند.
  5. شركت‌ها مي‌توانند به وسيلهء مقايسهء قيمت‌هاي رقبا در اينترنت، صرفه‌جويي معتنابهي داشته باشند و نيز با خريد از مزايده‌ها، همچنين بسياري از آن‌ها در حال فراهم آوردن محصولات آموزشي اينترنتي هستند كه مي‌توانند به وسيلهء آن كاركنان، ‌واسطه‌ها و نمايندگي‌ها را با هزينهء كم‌تري آموزش دهند.

  6. شركت‌ها با صرفه‌جويي قابل ملاحظه‌در هزينه و در حالي كه دقت و كيفيت خدمات خود را بهبود مي‌دهند در لجستيك و عمليات خود ترقي مي‌كنند.

  7. انطباق با نام تجاري: بازاريابان انقلابي نسبت به درستي، صداقت و شرافت نام تجاري‌شان حساسيت و وسواس دارند و همچنين نسبت به كيفيت.



حركت به چپ
حركت به راست


سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران

 
http://www.investiniran.ir/
 

شبكه نقطه تجارى ايران

 
http://www.irtp.com/farsi/category.asp?category=3
 

كميته مطالعات حقوق تكنولوژي

 
http://www.tco.ac.ir/law/Farsi/Regulation/Internal
 

كميته مطالعات حقوق تكنولوژي

 
http://www.tco.ir/law/Farsi/Regulation/Internal/La
 

بانك ملي ايران

 
http://www.bmi.ir/Fa/Article.aspx
 


بازديد کننده گرامي: با توجه به وظيفه پورتال اشتغال در خصوص اطلاع‌رساني جامع در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال، مسئولين اين پايگاه اطلاع‌رساني آمادگي دريافت مطالب شما شامل؛ مقالات، گزارش‌ها، کتب،و آدرس ساير پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني مرتبط جهت ارزيابي و ارائه آن با حفظ حقوق مالکيت معنوي مربوطه بر روي سايت پورتال اشتغال را دارند. در صورت تمايل اطلاعات خود را ارسال نماييد.


 

 

پايگاه اطلاع‌رساني اشتغال كارجو، كارفرما

صفحه اصلي    تماس با ما     ارسال اطلاعات    درباره ما    پرسش و پاسخ

كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان مي باشد

استفاده از اطلاعات با ذكر منبع بلامانع است